יום שישי, 23 בינואר 2015

משהו קורה לילד רגיל ובטח עם ADHD כשיש  מאמן בשטח

הרבה פעמים דברים קורים לילדים כי פתאום יש מאמן בשטח. פתאום חוץ מאבא ואמא, יש עוד מישהו הרואה מה אני עושה ואיך אני מתקדם ואיך אני עומד בהבטחתי. פתאום יש לי אוזן קשבה, מישהו שאני או אמא ואבא יכולים להתייעץ עמו ולקבל יעוץ או הכוונה מה לעשות. אולי במקום עונשים, נצ'פר ואז ניצור מוטיבציה חיובית. גם אמא לא לבד ויש לה עם מי לדבר ולשתף. פחות קשה לה.
השבוע אמא אחת שתפה אותי במשהו, שהטריד אותה עם בתה. יעצתי לה איך לדבר עמה ואיך להוציא ממנה מה קרה מבלי שהילדה תחוש אי נוחות. האם פעלה ע"פ עצתי ושמחה מאוד על השיחה עם בתה, שהבהירה לה מס' דברים נוספים והציאה אותה מאי ודאות אותו עניין.
השבוע האם גם התקשרה אלי וספרה לי שכעסה על הילדה ואח"כ הילדה דאגה לתיקון הדבר שנעשה כמו גדולה. המוטיבציה של הילדה לאחר מפגש אחד איתי עלתה והאם הבינה גם שלא כדאי להעניש מה שיוצר מטיבציה שלילית אלא ללכת על הדרך החיובית. "אם תעשי....אז...".
ילדים לעתים זקוקים לאדם נוסף חוץ מהוריהם כדי לשתף במה שעובר עליהם. תפקידו של המאמן לחזק ולעודד ולתת טיפים ליציאה מסיטואציות קשות והתמודדות איתן.
משהו אכן קורה לילד ולמשפחה כאשר מאמן נכנס לתמונה. גורם חיצוני, משקיף, נטראלי שעוזר לכל המשפחה להירתם לשינוי אותה היא רוצה.


הורים יקרים, הטבה מחכה לכם. רוצים לקבל אותה, הכניסו פרטיכם בצד שמאל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה