יום חמישי, 14 במאי 2015

חסמים ואיך אנו מתמודדים איתם ? - NLP לעזרת המתאמן


לכל אדם יש חסמים, יש גבולות שהוא מציב לעצמו. לעתים הוא רוצה לפרוץ אותם ולעיתים הוא פשוט מוותר ולומד לחיות איתם בשלום.
חלק מהחסמים הוטבעו בנו בילדות. משהו שנאמר לנו או נעשה לנו גרם לנו לא להאמין בעצמנו ומכאן גם לא להעז. המילה או המעשה של אותו מבוגר, הורה, מורה או דמות סמכותית אחרת נשמע לנו אז כשהיינו ילדים כ"סוף העולם", כדבר מוחלט שאין עליו עוררין.
עם הזמן גדלנו והתבגרנו, אך לא מעט מאיתנו נשארו עם אותם אמונות על עצמם, שאותו מבוגר (אולי לא אחראי או שעשה זאת בשגגה) חרט בנו.
יש אנשים שמצליחים ולא מבינים איך הם מתחזים וכולם מאמינים למוצא פיהם בעוד הם עצמם לא קולטים שזה הם עצמם ואין שום מסכה על פניהם.
יש אנשים שמראש יחליטו שהם יפסידו, אז לשם מה להתאמץ ?
יש אנשים שהפחד מניע אותם ויש אנשים שהפחד מרתיע אותם.
יש אנשים שהסיכון הוא המנוע בעולמם ויש כאלה שמאוד זהירים וחוששים מהלא נודע.
כל זמן שאנחנו מנהלים את חיינו ופועלים על פי הרצונות שלנו הכל בסדר, אבל מה קורה כאשר אנחנו מנוהלים ע"י אחרים ? איפה הרצונות שלנו ? מה גורם לנו לוותר עליהם ואפילו על עצמנו ?
שינוי מתחיל בקטן. במידה ואינכם רוצים לעשות משהו, אל תעשו, תענו בשלילה. מותר לכם לומר "לא", אם הדבר שתעשו גורם לכם לוותר על עצמכם, על המהות שלכם, או בכלל לא לחיות בשלום עם המעשה.
כשאנו לא אומרים "לא" למשהו שאין אנו רוצים בו, אנחנו בעצם "נאכלים" מבפנים. הרגשת הויתור יוצרת בנו תסכול והתסכול מביא עלינו מחלות. אנחנו רוצים לזכות בתשומת לב ובסוף אנחנו משיגים אותה רק בדרך שמזיקה לנו.
אנשים מפתחים הרגלים, דפוסים ואוטומטים מבלי לחשוב עליהם. הם נאחזים בהם כאילו אי אפשר להשיג את רצונם בדרך אחרת. הם מאמינים שישנה דרך אחת בלבד ואינם מוכנים לנסות דרכים חלופיות, שאולי יטיבו איתם יותר והם אומרים לעצמם: "את זה אני לפחות מכיר".
הרבה נשים נשארות במסגרת הנישואין מתוך פחד משינוי. הרבה נשים נשארות במעגל האלימות מתוך פחד משינוי.
אם כל חיינו נסע באותה הדרך נגיע לאותו יעד. אם נבחר לנסוע בדרך אחרת, יש סיכוי שנגיע ליעד אחר או שבדרך נלמד דברים נוספים, שיועילו לחיינו. בחיים יש לנו הרבה דלתות, איזו דלת נחליט לפתוח תלויה בנו, איזה דלת נחליט לסגור גם תלויה בנו. אתם יכולים להישאר עם דלת אחת פתוחה או לסגור אותה ולפתוח דלתות אחרות, שיכניסו הזדמנויות לשינוי בחייכם.
אומרים שכשאלוהים סוגר דלת אחת הוא פותח אחרת. אני מאמינה במשפט הזה. מהמקום בו האדם אינו מרוצה מחייו, יכולים להיות רק צמיחה ושינוי.

 רוצים להשתחרר ? מוזמנים להשאיר פרטים.

החסמים שלנו נוצרו אי שם בילדות שלנו. אלו חסמים שמבוגרים יצרו בעולמנו ולאו דווקא משרתים אותנו היום. אולי הם שרתו אותנו בילדותנו ואול לא. כעת אנחנו יכולים ליצור בהם שינוי. דרך עבודה מעמיקה עם תת המודע לעבר הילדות שלנו, נוכל לגלות איך נוצרו ומדוע ולהביא תובנות חדשות לעולם שלנו. תובנות שיעזרו לנו להשתחרר מהחסמים האלה שהוטבעו בנו בלי ידיעתנו ומבלי שנרצה. 

עבודה עם NKP ודמיון מודרך בהחלט יכולה לקדם אתכם.

רוצים להשתחרר ? מוזמנים להשאיר פרטים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה