הצבת גבולות אצל ילדים/טליה המאירי ישי
v
אסור להורה להיות מנוהל
ע"י ילדו.
v
מתירנות יתר מולידה
דרישות, שאין לקבלן.
v
אנו תוחמים תחומים למעשים
ואין אנו מגבילים רצונות והבעת רגש.
v
יש לחת לילד להתבטא רגשית
ולהגביל מעשים בלתי רצויים מבלי לפגוע בכבודו או בכבודנו כהורים.
v
כאשר ההורה ברור, נשמע לו
הילד.
v
חינוך יעיל מושתת על כבוד
הדדי בן ילד להורה, מבלי שההורה יוותר על מעמדו כמבוגר.
v
כאשר נותנים לילדים דרכים
טובות יותר לביטוי רגשי אשמה ורוגז פוחת והולך הצורך להשתמש בעונשים.
v
ביטחונם העצמי של הילדים
גובר כשהם יודעים את קווי הגבול של פעולות מותרות.
v
הגבלה יש להטיל בתקיפות.
v ההגבלות מתקבלות ביתר קלות אם הן תמציתיות ואינן מכוונות אישית אל
הילד ויש בהן אפשרות בחירה.
v
בחרו להתווכח בנושאים
המשמעותיים והחיוניים ביותר.
v
כדי לתת לילדכם את התחושה
שהוא שולט, התייעצו בו.
v
תמיד טוב לתת הוראה לילד
ויחד עמה להשאיר לילדכם את הבחירה בין שתי אופציות.
v
כדאי לתת הוראה חד משמעית
חיובית בכל פעם ולהיות ערים להקשבת הילד להוראה והבנתה.
v
הימנעו מסיטואציה שתצור
קונפליקט עם ילדכם.
v
אל תפחדו לתת לילדכם
אחריות, ככה הוא ילמד להיות אחראי יותר.
v
אל תיהנו מכישלון או
החלטה גרועה אותה קבל ילדכם, אלא גלו סימפטיה למפלתו.
v
זכרו שגבולות נוצרים מתוך כבוד, שיתוף פעולה והתחשבות. זה
הבסיס לכל מערכת יחסים תקינה בין מבוגר לילד. מאבקי כח תמיד הרסניים וגורמים לילד
לראות את המציאות בצורה הלא נכונה.
טליה
המאירי ישי
מאמנת
אישית ומשפחתית
מנחה
בכירה של NLP ודמיון מודרך
מתמחה
בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה
Melevellev.co.il
0547574874
מתנה
- מפגש
היכרות להורים עם השיטה הייחודית שפתחתי לעבודה עם משפחות לילדים עם הפרעת קשב
וריכוז ולקויות למידה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה