יום שישי, 25 בספטמבר 2015

הפרעת קשב וריכוז - זוגיות והפרעת קשב וריכוז

בני זוג והפרעת קשב וריכוז
מכירים את הסיטואציות:
אתם רבים כל הזמן  
היא נעלבת ממך בעוד אתה נורא אוהב אותה
אני פוחד שלא אחזיק מעמד בקשר.
הוא צריך שיהיה לו מעניין כל הזמן ואני מרגישה כאילו אני  נמצאת בלב סערה בים.
היא מתחילה משהו ואף פעם לא מסיימת. אי אפשר לסמוך עליה אף פעם.
אני מבקשת ממנו לשלם את החשבון ותמיד הוא שוכח ואז אנחנו משלמים עם קנס.
אני לא מספיק  לסיים את המשפט והיא כבר עונה.
לפעמים את מרגישה מותשת, כאילו יש לך ילד נוסף בבית.
אז אם את או אתה בחוויה זוגית כזו יכול להיות שבן או בת הזוג שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז. לאדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז אין פילטרים.  הכל מעניין אותו. הוא משתעמם בקלות וצריך כל הזמן גירויים. הוא רואה הכל בלי זמן, אין חוש של זמן. גופנית לפעמים הוא רגיש לתפר בגרב או למדבקה על הבגד.
כל זמן שאתם חברים, הכל נהדר. ברגע שעברתם לגור ביחד משהו קורה.
אדם עם הפרעת קשב מוצף ומוסח. לפעמים כשאת מדברת איתו הוא נעלם למקום אחר. כמובן שהוא לא עושה לך זאת בכוונה ולכן עליך פשוט לומר לו, שתאמרי לו מתי הוא מפסיק להקשיב לך, כדי שלא תעלבי.
לפעמים נדמה שפתרנו את שטיפת הכלים כאשר קנינו מדיח, אז זהו שלא. כשאת שוטפת כלים את מניחה אותם במקום אחד. במדיח קשה יותר לסדר. מהמדיח צריך לשים במקום. יש להם קשוי ביצירת אוטומציה. אפשר שהוא יכניס למדיח ואת תפני לארונות.
כשהא לא מסיימת דברים, חש לה קושי בהתמדה. אפשר לסכם שאחד מתחיל והשני מסיים ואז אתם עובדים בשיתוף פעולה ולא כועסים זה על זה.
כשרע לו את מתה לחבק ולנחם אותו והוא מעדיף להתרחק. הוא נמצא בהצפה חושית. מגע לא עוזר כרגע. אפשרי לו את הזמן להירגע לבד. שאלי אותו למה הוא זקוק כרגע וכבדי את רצונו.
הוא צריך גירויים ואת פחות. לא נורא אם הוא יצא לרכיבת אופניים, או משחק כדורגל בלעדייך. הרי גם את זקוקה למנוחה. אולי פגישה עם החברות על כוס קפה.
כשיש הרבה אנשים וצפוף יכול להיות שאת מרגישה לא נח. המשפחה שלו גדולה וכולם מתחבקים ומתנשקים ולך קשה עם זה. הסבירי עצמך, שזה לא נגדם אלא את כזו.
לפעמים את נורא מסודרת כי כך את מצליחה לשלוט במה שקורה לך ומצד שני את שוכחת את מה שהוא אמר לך. את כל כך עסוקה במה לעשות ומרגישה מוצפת ואז דבריו נכנסים ויוצאים כלעומת שבאו.
לא מפריע שמאחרים ולך לא. אז אם אתה יודע שהיא כזו הקדם את השעון אולי ב-3 דקות ואז תדייקו. שעון וטבלת משימות מכניס המון סדר בחיים.
את ספונטנית והוא לא. כל שינוי משפיע עליו לרעה. קבעתם לצאת לסרט עם חברים והם בקשו לאחר את השעה. לו זה קשה. תאפשרי לו להסתגל לשינוי בהדרגה.
בעבודה הוא מתקשה להתמיד וכל הזמן מפוטר. בדקו איזה תפקיד יאפשר לו להיות במיטבו, פחות ילחיץ אותו ויאפשר לו להיות בתנועה או מחוץ למשרד.
מציעים לו קידום והוא חושש כי זה יחייב אותו לשבת במשרד מול מסך מחשב והוא צריך להיות בתנועה. אולי אפשר לשלם בתפקיד יציאה מהמשרד ושהיה בו. פגישות עבודה אפשר לעשות גם בשטח למשל.
הפתרון  לדבר, לשתף בכאב, בסבל, בקושי את בן או בת הזוג או לדבר עם אדם מקצועי נוסף, שיעזור לכם להבין זה את זה ואיך להתנהל בהרמוניה עם האתגרים של אדם עם הפרעת קשב וריכוז. חשוב שתבינו: זה לא נגדכם אישית, זה חלק מהתסמינים של הפרעת קשב וריכוז.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה