יום שישי, 13 בפברואר 2015

הפרעת קשב וריכוז - לא הכל חשוב ודחוף בהתנהלות עם ילדיכם הסובלים מהפרעת קשב וריכוז – בחרו את "המלחמות שלכם"


הורים רבים מגיבים אימפולסיבית להתנהגות הילדים שלהם הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ובעצם לא לוקחים את היוזמה והשליטה וההובלה של הקשר כפי שהם היו רוצים. נניח שהילד שלכם הסובל מהפרעת קשב וריכוז, היה מבקש לנהוג ברכב שלכם והוא עדיין לא בגיל המתאים, האם תאפשרו לו לנהוג ?
ככה גם אינכם יכולים להרשות לעצמכם שילדיכם ינהלו אתכם. על ההורים להתחבר לערכים שלהם, לדברים שחשובים להם בחייהם ומשם לפעול ולהגיב כלפי ילדיהם אז הם באינטגרטי מלא: אמרתי, התכוונתי ועשיתי. כאשר אתם ניצבים בפני בעיה, נסו לראות את הפתרון שלה.

כאשר הפתרון ברור לכם כהורים, אתם גם מתמקדים בדברים החשובים. לפני שאם נוקטים בפעולה ראו את תוצאותיה ואת הצעדים להשגת התוצאות כך לא תפלו בדרך. עליכם כהורים לקבוע מה באמת חשוב לכם בהתנהלות שלכם כהורים מול ילדיכם. ברגע שתדעו זאת, תוכלו לוותר על "המלחמות המיותרות".
בחיים יש לנו ארבע קטגוריות: חשוב ודחוף, דחוף אך לא חשוב, חשוב אך לא דחוף, לא חשוב ולא דחוף. מיינו את הפעולות שלכם ע"פ ארבע הקטגוריות האלה והכניסו ליומנכם את החשוב והדחוף. כך גם תוכלו לומר "לא" לפעילות שחשובה אך לא דחופה או דחופה אך לא חשובה או לחלופין לעשותה בהתאם לדירוגה.


רק כשאתם כהורים חושבים במונחים של רווח לשני הצדדים אתם תגיעו לתוצאות ושיתוף פעולה עם ילדיכם הסובל מהפרעת קשב וריכוז. ילדכם הסובל מהפרעת קשב וריכוז ישתף יותר פעולה בעיקר בגיל ההתבגרות כאשר תראו לו שיש לו מה להרוויח. "אם תסדר את החדר, נוכל ללכת לקנות לך את הדיסק שאתה אוהב". אתם כהורים מאוד רוצים שיבינו אתכם וילדכם אינו שונה מכם, גם הוא רוצה שיבינו אותו לא פחות. האהבה שלכם לילדכם הנה אהבה ללא תנאי וכך על ילדכם לראותה. גם אם התנהגותו לא תהיה כמצופה, גם אם ציוניו יהיו ירודים, גם אם הוא יתחצף או יכעס וכדו', אתם הוריו עדיין אוהבים אותו ואהבתכם אינה תלויה בהתנהגותו. גלו חיבה ואהבה כלפי ילדכם, שקפו לו את אמירותיו או מחשבותיו, אם התחייבתם כלפיו, עמדו במילה, הבהירו מה אתם מצפים ממנו כבר בהתחלה, אל תהיו סרקסטים, הודו במידה ושגיתם גם אתם בני אדם. ולבסוף עבדו עם ילדיכם בשיתוף פעולה יצירתי מלא. לילדים יש הרבה פעמים פתרונות יצירתיים לבעיה. הקדישו זמן גם לעצמכם אל תטבעו רק בעול גידול הילדים. בקבוק מים ריק אינו יכול להשקות אף אחד ויש למלאו כל פעם מחדש.


הורים רבים לילד עם הפרעת קשב וריכוז מרגישים מובכים ומושפלים מול ביה"ס הרוצה לטפל בבעיה בצורה מהירה מבלי בעצם להתחשב בצרכי הילד ומה טוב עבורו. כך הורים לילד עם הפרעת קשב וריכוז מאבדים את אמונם במערכת החינוך. בפגישות עם אנשי מקצוע, אתם ההורים לילד אמורים להיות האחראים לפגישה ולהתנהלותה לטובת ילדיכם. אתם הנציגים של ילדיכם ומכאן עליכם להגן עליו. אתם תמיד תישארו בתפקיד ההורות ואנשי מקצוע יתחלפו ולכן אין לאף אחד זכות לקחת מכם את הבחירה מה טוב לילדכם. עליכם להציב את ילדיכם בראש העדיפויות ואתם אלה הקובעים מה מתאים עבורו. היו הורים ביצועיים הרואים את טובת הילד לנגד עיניהם. כך לא תחושו חסרי ישע ואכן תשלטו בגורלכם וגורל ילדכם. אתם מקבלי ההחלטה האפקטיביים ומכאן גם ראויים לכבוד מצד אנשי המקצוע.

בונוס להורים, הכניסו פרטיכם ותקבלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה