יום שני, 16 בפברואר 2015

הפרעת קשב וריכוז - האם להקריב את מערכת היחסים עם הילד שלכם הסובל מהפרעת קשב וריכוז על מזבח הלימודים ?

אחד הטעויות שהורים עושים היא הריסת מערכת יחסיהם עם ילדם ע"ח מזבח הלימודים ובעיקר עם ילדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז. עליכם לדעת ששימור מערכת היחסים המבוססת על אימון בניכם כהורים ובין ילדכם הסובל מהפרעת קשב וריכוז צריכה להיות חשובה יותר מהישגיו האקדמאים.
אי שימור מערכת היחסים שלכם עם ילדכם יכולה להיות בעלת תוצאות הרסניות בטווח הארוך.
האחריות הקשורה בלימודים הנה אחריות ביה"ס ואינה אמורה לשבש את מערכת היחסים שלכם עם ילדכם.
השקיעו בילדכם ואהבו אותו ללא תנאי והפרות לא יאחרו להגיע.
לימודים אינם הדבר החשוב ביותר במערכת יחסיכם עם ילדכם.
אני זוכרת כאם צעירה לילדי הבכור שלא פעם הצבתי אותו מול ביה"ס והצטרפתי אליהם בטענותיהם ורדיתי בילדי. בילד השני כבר למדתי לעמוד לצידו בכל מקרה שהמורים באים בטענות כלפיו ורק אח"כ ללבן אתו את הסוגיות שעלו על הפרק ולא ליד המורים. ילד גם ככה פוחד ממפגש בין הוריו והמורים שלו אפילו כ שהכל בסדר אתו, הוא עדיין לא יודע במה המורה יפתיע אותו. בדיוק אותה תחושה לפעמים מלווה אתכם כשהבוס קורא לכם לחדרו. ילדכם חש חוסר בטחון ולמעשה חסר ישע מול מערכת מסואבת ששמה ביה"ס. עלינו כהורים להתייצב לצידו, לתמוך בו, להיות שם בשבילו מול מוריו ורק בארבע עיניים לאחר מכן לשוחח עמו.
ילד עם הפרעות קשב וריכוז פוחד מאוד ממפגשים האלה כי הוא יודע שצפויה לו ביקורת על התנהגותו, הישגיו ועוד. כהורים לילד עם הפרעת קשב וריכוז, עשו הכל לעמוד לצידו. בבית תפעלו למענו, תלבנו את הקשיים שלו אתו ותנו לו כלים שיעזרו לו. עדיף לממן אנשי מקצוע שיעזרו לו מאשר להרוס את מערכת היחסים שלכם עם ילדכם בגלל לימודים. בודאי שמעתם על הרבה ילדים שלא השקיעו בלימודים והגיעו להישגים מדהימים כשהתבגרו.

ולסיום כפי שאמר אלברט איינשטיין - "כל אחד הוא גאון. אבל אם את שופטת דג לפי היכולת שלו לטפס על עץ, הוא יבלה את כל החיים שלו כשהוא חושב שהוא טיפש."  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה