יום ראשון, 8 בפברואר 2015

הפרעת קשב וריכוז - איך אנו יכולים לחזק את הדימוי של הילד שלנו הסובל מהפרעת קשב וריכוז ?


 

תבנית עידוד

תבנית פתיחה כלי אימוני והיא בנויה מ-3 שאלות הפותחות כל מפגש אימון:

  1. דבר טוב שקרה לי בשבוע האחרון.
הוקרה, חיוביות. מחשבות יוצרות כישורים נוירולוגים במח, רשתות תקשורת חיובית. למצוא את הטוב, הצלחות, דברים משמחים.

  1. דבר חדש שלמדתי.
התקדמות, תובנה, למידה מתמדת. אני רוצה להראות שכל דבר זה למידה. מחפשים את הלמידות הקטנות, חוויה חיובית של למידה. מכל דבר שקורה אפשר ללמוד.

  1. מה אני מבטיח לעצמי בשבוע הבא ?
מה אני מבטיח לשבוע הבא בכף ? מה אני מקווה לשבוע הבא ? "פרגן לעצמך", קשה לך, מגיע לך. משהו שיעשה שינוי. החלטה של ההורים עם כל הילדים – משימת הורה. החלטה של ההורים עם הילד – משימת ילד. אנחנו רוצים שבני המשפחה יתחייבו. ההבטחה היא לעצמה. יש בה אלמנט של חזרה על דפוס. עם הזמן ההבטחה עולה. אם לא עומדים בהבטחה לאפשר לעשות זאת בשבוע הבא ולבדוק מדוע המשימה לא נעשתה. לשים לב לחצי הכוס המלאה. מה כן נעשה וכמה. צעד קטןם מוביל לשינוי גדול. ההורים מהווים דוגמה.

 במקום ללכת על מוטיביה שלילית לכו על מוטיבציה חיובית":"אם תעשה אז תקבל, יהיה לך, ..." ולא "אם לא תעשה אז לא...." (עונש).

בהצלחה
טליה

  

הטבת חודש פברואר להורים לילד עם הפרעת קשב וריכוז. לקבלת ההטבה, הכניסו פרטים בצד שמאל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה