יום שישי, 6 בפברואר 2015

NLP לטובת השינוי – איך NLP יכול לעזור לנו בשינוי ?


NLP הוא כלי שיכול למקד אתכם במטרה ולהקל עליכם את הגשמתה. NLP עובד עם תת המודע ולכן השינוי גם יתבצע הרבה יותר מהר. כדי לעשות שינוי אתם צריכים לקשר לו כאב מאוד גדול פיזי או נפשי אם לא תעשו אותו מצד אחד ולקשר לו הנאה אם תעשו אותו מצד שני. חוסר שביעות רצון ממצבכם היום הוא זה שיביא אתכם לרצות בשינוי. כאשר אתם חושבים על הכאב או על ההנאה קשרו אותם למחיר של השינוי. שאלו עצמכם מה אתם מחמיצים נפשית, רגשית, כלכלית, רוחנית ופיזית במידה ולא תעשו את השינוי. שאלו עצמכם מה אתם מרויחים במידה וכן תעשו את השינוי, מה יכנס לחייכם, מה תשיגו. אדם מטורף הוא אדם העושה דבר שוב ושוב ומצפה שחייו ישתנו. אם נחשוב שנמשיך לעשות הכל אותו דבר יתרחש השינוי, חייכם לא ישתנו. עצם עשיית דבר שונה ממה שנהגתם לעשות הוא זה שיביא לשינוי בחייכם. תמיד יש לכם מלחמה בין הרווחים, הרי גם הישארות במצב הנוכחי גם אם אינו טוב בעצם מהווה עבורכם רווח. עליכם להבין שאתם יכולים להשיג אותו רווח אך בדרך חיובית, שתשרת אתכם. אינכם צריכים לסבול כי להגיע לתוצאות יותר טובות בחייכם.

NLP מדבר על שחרור מהתניות. אנשים כל הזמן מתנים עצמם ולא מאמינים שהם יכולים להשתחרר מההתניות האלה. ע"י התניה שלילית אנחנו יוצרים אצל האדם שנאה למה שהוא אוהב. לעתים כדי ליצור את השינוי, עלינו להשניא על האדם את הדבר אליו הוא מכור. עלינו לאפשר לו לעשות רק את מה שהוא כל כך מכור אליו, אבל רק את הדבר הספיציפי הזה ללא גיוון במשך מס' ימים רצופים. אם אתם אוהבים בורקסים, אתם יכולים לאכול רק בורקסים ולשתות מים במשך מס' ימים. אסור לכם להכניס מאכלים אחרים בימים אלה. בסופו של דבר הבורקסים ימאסו עליכם. יצרתם תחושה לא נעימה עם אכילת הבורקסים. כעת כבר לא תרצו לאכול אותם יותר. בעצם יצרתם כאב בגופכם, שיביא את השינוי שאתם רוצים והוא גמילה מהתמכרות לבורקסים. אחת הדרכים לגרום לאנשים לעשות שינוי בדפוסים ובאוטומטים היא לעשות דברים שיפתיעו אותם ושהם לא מצפים להם בצורה קיצונית. אם אתם בדיכאון, התחילו לצחוק, הסתכלו בראי וחייכו אליו. שינוי בהתנהגות שלכם, תפתיע אתכם ותיצור שינוי. ככל שתצרו תגובה קיצונית ובלתי צפויה ככה השינוי יחול הרבה יותר מהר.

ב-NLP יש טכניקות שעוזרות לאדם לעשות את השינוי לו הוא מייחל. אחת הטכניקות הנה "שינוי הרגל". אנחנו בעצם מחליפים את ההרגל לו יש השלכה שלילית עלינו להרגל יותר חיובי ובה בשעה משיגים אותו רווח מהשינוי. כמו כן יש טכניקה של "שחרור מהרגל", בה אנחנו בעצם נפרדים מההרגל הישן, ומאפשרים להרגל חדש להיכנס אל חיינו.  יש טכניקת שהיא התניה שלילית, בה דרך התהליך האדם מרגיש שהוא לא מסוגל להכניס לפיו את מה שהוא אוהב. זה חייב להיות משהו שעובר דרך הפה: אוכל, סיגריות למשל. במהלך ההנחיה של NLP אנחנו כמנחי NLP  מעצימים את האדם, עוזרים לו להיפטר מהרגליו ולהאמין בעצמו דרך פיתוח אמונות מקדמות והשתחררות מאמונות מעכבות. ה-NLP עובד עם תת המודע האחראי לשינוי. תת המודע מעלה את התובנות למודע ואז גם נוצר השינוי. כשאדם מבין מה הטריגר בחייו שגורם לו להתנהג לא כפי שהוא רוצה, הוא כבר בחצי הדרך לעבר השגת השינוי.

החודש, פברואר 2015, אני מעניקה הטבת מפגש NLP ממוקד איתי ללקוחות חדשים. לקבל ההטבה, הכניסו פרטים בצד שמאל.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה