יום שלישי, 3 בפברואר 2015

הפרעת קשב וריכוז - איך אפשר לעזור לילד או מבוגר עם הפרעת קשב וריכוז להיות יותר מרוכז ?

הפרעת קשב וריכוז


ילד או מבוגר עם הפרעת קשב וריכוז מתקשה בריכוז לאורך זמן. אחת הבעיות בהפרעת קשב וריכוז הנה מוסחות, הקושי להיות מרוכז לאורך זמן בדבר אחד בלבד מבלי לקפוץ מעניין לעניין. אחת הטכניקות שיכולות כבר לעזור למי שסובל מ -ADHD הנה  נשימות בלון, בנשימות הבלון אנחנו נדרשים לנפח בלון 6 פעמים כל פעם מחדש. לנפח ולהוציא את האוויר ושוב אותו דבר במשך 6 פעמים. ניתן לעשות זאת בבוקר ובצהרים. לילדים לפני צאתם לביה"ס ולפני הכנת השיעורים. ניפוח הבלון מכניס חמצן למח ובעצם עוזר לילד או למבוגר בעל הפרעת קשב וריכוז להיות יותר מרוכז. אזהרה - אל תעשו זאת בערב כי אז תתקשו בהירדמות. פעולה פשוטה שמביאה תוצאות יפות. בעת הכנת שיעורי הבית דאגו שהשולחן יהיה נקי מכל דבר שאינו קשור להכנת שיעור הבית. הורידו מוסחים מעיני הילד או המבוגר בעל קשיי הקשב. 

הכינו דף ובו רשמו את המטלות שהילד או המבוגר עם הפרעת קשב וריכוז צריך לעשות. ילד או מבוגר עם הפרעת קשב וריכוז זקוק לסדר וארגון בחייו. לאחר שרשמתם את המטלות, דרגו אותם בחשיבותם: מה דחוף ומה חשוב. בין מטלה למטלה, הכניסו זמן של 5 דקות לקימה מן הכיסא ותזוזה. סיימתם מטלה אחת, סמנו לידה "וי", מה שיחזק ויעודד אתכם להמשיך כי לאט, לאט, המטלות ילכו ויצטמצמו עד שהרשימה תהיה כולה מסומנת ב"וי".
הפרעת קשב וריכוז
מטלה אחרונה ברשימה הנה הכנת המערכת, הבגדים, ומה שצריך או נדרש למחרת היום. דאגו להוציא מהתיק את כל מה שלא צריך ואז להכניס מה שצריך. לשים על כיסא בצד את הבגדים למחרת היום מא' עד ת': חולצה, מכנסיים, תחתונים, גופיה, חזייה, גרביים ונעליים. לא לשכוח דבר. לצד הכיסא להניח את התיק מסודר. כעת יש לכם הרבה זמן פנוי לעשות כל מה שאתם אוהבים כי סיימתם את מה שהייתם חייבים. 

בערב לאחר שאכלתם ארוחת ערב והתקלחתם, אתם מוזמנים להיכנס למיטה. ילד או מבוגר עם הפרעת קשב וריכוז מתקשה להירדם.
גם לכאן נכניס נשימות. בעצם אתם מנפחים את הבטן ואז לאט, לאט משחררים את האוויר שאגרתם בבטן תוך כדי שאתם אומרים "אום". עשו זאת למשך שתי דקות לפחות. נשימות אלה יכניסו את גופכם לרגיעה ושלווה. ככה תוכלו להירדם ביתר קלות. רצוי לא לצפות בטלויזה או לשחק בפלאפון או במחשב לפני השינה. מצעים כחולים יכולים להרגיע. להוציא כל דבר שמסיח את דעתכם משינה. לשמור על חדר סטרילי לשינה בעת השינה. לילה טוב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה