יום שבת, 28 בפברואר 2015

מעגל הידע של הידיגר מה אני באמת יודע ?

מעגל הידע על פי היידיגר הידע מתחלק ל-3:


מה שאני יודע שאני יודע.
מה שאני יודע שאני לא יודע.
מה שאני לא יודע שאני לא יודע.
ההצלחות בחיים יושבות במס' 2 ו-3.
 
האדם מתנגד לשינוי ולחדש כי זה מאיים על מי שהוא ואזור הנינוחות שלו.
כשיש שינוי אנו מצדיקים את אי הרצון לעשות שינוי.

בהתחלה החיים שלנו פתוחים, הכל אפשרי ולאט לאט האדם הולך ומצטמצם לעצמו עד שהוא הולך בשביל 

צר שהוא אזור הנינוחות שלו – המוכר והידוע.

מחוץ לשביל זה אזור הלא ידוע והלא מוכר ולשם האדם לא מוכן ללכת.
בהליכה מתוך הרגל, בשביל המוכר והידוע, האדם הופך להיות מכני, אוטומטי. הוא מרשה לעצמו לעצום את 
העיניים.

מי יצר לו את החבלים ? התרבות שלו, ההורים שלו, הסביבה שלו. מלמדים אותו מגיל צעיר להיזהר, לשים 

לב, הכל מסוכן, מנחילים לו תרבות וגם הוא מנחיל תרבות כשנולד לו ילד וכבר לא ממש יודע ממה צריך להיזהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה